Sektionen

Synthesizer in the Movies

What would the film be without sound? Well, as soon as there is no textual dialogue, the human mind tries to form the content via the ear. Filmmakers have learned from this to package content via the ear. At the center of this task is the sound designer/musician who forms a statement and thereby creates content in the film, from his point of view how the world sounds. So we start listening to the world as he sees it! Synthesizers have created new dimensions in this regard that cannot be done with conventional orchestra. A lot of attention is paid in this BBC doc to musician Vangelis, who finally talks about the "Blade Runner" soundtrack as well.

Was wäre der Film ohne Sound? Nun sobald kein textlicher Dialog vorhanden ist, versucht der menschliche Verstand über das Ohr den Inhalt zu bilden. Die Filmemacher haben daraus gelernt, Inhalte über das Ohr zu verpacken. Im Mittelpunkt dieser Aufgabe steht der Sounddesigner/Musiker der eine Aussage formt und dadurch einen Inhalt in den Film kreiert, aus seiner Sicht wie die Welt klingt. Wir beginnen also in die Welt zu hören, wie er sie sieht! Synthesizers haben diesbezüglich neue Dimensionen geschaffen, die mit herkömmlichem Orchester nicht zu machen sind. Viel Aufmerksamkeit wird in dieser BBC-Dok dem Musiker Vangelis geschenkt, der endlich mal auch über den Soundtrack "Blade Runner" spricht.

Leider ist diese Dok nicht mehr auf YouTube. Hier ein anderer Film über die ersten Synths der Geschichte:Unfortunately, this doc is no longer on YouTube. Here is another film about the first synths in history: